Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Czym właściwie jest Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR)? Wiele się o tym mówi, natomiast niewiele osób rozumie i wie co to tak naprawdę znaczy.

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, relacje z różnymi grupami społecznymi oraz grupami interesariuszy, a w szczególności z pracownikami.

Wdrożenie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu pozwala na zbudowanie lojalnej społeczności (klientów, pracowników, kontrahentów) wokół marki, pozyskanie inwestorów, wyróżnienie się spośród konkurencji oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu buduje wiarygodność naszej firmy oraz tzw. „pozytywny PR”, który w dobie internetu oraz nowoczesnych technologii jest bardzo ważny w budowaniu silnego i stabilnego biznesu.

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to świetna reklama dla Twojej firmy, którą dział marketingu Twojego przedsiębiorstwa powinien możliwie jak najlepiej pielęgnować. Przykładowymi narzędziami CSR jest: realizacja szkoleń, zakładanie fundacji, kampanie społeczne, finansowanie stypendiów czy organizacja różnego rodzaju zbiórek. Możliwości wykorzystania Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest naprawdę wiele, ważne jest to, byś zdał sobie sprawę, że wprowadzając tą strategię do swojej firmy pomagasz nie tylko sobie, ale przede wszystkim innym!

Autor artykułu

Szymon Furman

Zespół Marketingu DGCS

Asystent Przedsiębiorcy
tel. 62 734-76-40
e-mail: info@asystentprzedsiebiorcy.pl