Media społecznościowe a biznes
Na początek odpowiedzmy sobie na pytanie: Czym są media społecznościowe?
Media społecznościowe są najczęściej utożsamiane z portalami społecznościowymi, jednakże obejmują one również inne strony i aplikacje internetowe m.in. blogi, fora dyskusyjne, mikroblogi, portale umożliwiające udostępnianie zdjęć, nagrań wideo czy recenzowanie produktów/usług oraz zakładki społecznościowe. Najpopularniejsze w Polsce Portale Społecznościowe to: Facebook, YouTube, Instagram, Linkedin, TikTok oraz Snapchat.
Przede wszystkim podstawowa sprawa – musisz zdać sobie sprawę, że każdy Portal Społecznościowy ma swoich odbiorców, funkcje oraz algorytmy. By być skutecznym biznesowo w mediach społecznościowych trzeba właśnie zdać sobie sprawę jak one funkcjonują, kto z nich korzysta i do czego służą. W kolejnych artykułach postaramy się opisać dokładnie każdy portal społecznościowy i przedstawić jego funkcjonalność biznesową.
Ważne jest, by oddać prowadzenie biznesowych profili profesjonalistom. Nie ma niczego gorszego niż źle i nieprofesjonalnie prowadzona strona na Facebooku czy źle wykorzystywany Instagram przez firmę. Takie działania obniżają Twoją wiarygodność biznesową – bo jak ktoś ma Ci zaufać, jak nie umiesz przedstawić dobrze swojej firmy w internecie?
Internet jest teraz „potęgą” i każdy chcący osiągać sukces w biznesie musi zdawać sobie z tego sprawę. Obecnie posiadanie strony na Facebooku swojej firmy to podstawa dobrego i nowoczesnego marketingu. Chcesz osiągać sukcesy i rozwijać się biznesowo? Wejdź w świat nowoczesnych technologii i postaw na dobrego marketingowca od spraw Mediów Społecznościowych, wtedy droga do sukcesu będzie znacznie prostsza i łatwiejsza.
Autor artykułu
Szymon Furman
Zespół Marketingu DGCS