Marketing w firmie – czy jest potrzebny?

Odpowiedź na tytuł artykułu jest bardzo prosta – oczywiście, że tak! Jak inaczej zamierzasz poinformować Twoich klientów o nowych produktach czy usługach bez wsparcia ludzi od marketingu? Jak zamierzasz dbać o komunikację wewnętrzną w firmie bez działu zajmującego się marketingiem?

Marketing to bardzo ważna dziedzina w biznesie, której celem jest dotarcie do ludzi z produktem czy usługą. Rolą marketingu w biznesie jest wspieranie sprzedaży oraz zbudowanie bazy potencjalnych klientów, bądź w przypadku mediów społecznościowych zbudowanie grona odbiorców, do których moglibyśmy dotrzeć z produktem czy usługą.

Błędne jest myślenie, że marketing „sprzedaje”. Nie możemy oczekiwać od działu marketingu w naszej firmie zwiększenia sprzedaży naszych produktów czy usług, sprzedażą powinien zajmować się dział sprzedaży. Od marketingowców powinniśmy oczekiwać zwiększenia bazy potencjalnych klientów, bazy odbiorców czy zwiększenia leadów, na których dział sprzedaży mógłby pracować.

Połączenie dobrych specjalistów od marketingu z mistrzami sprzedaży sprawi, że Twoja firma zacznie odnosić coraz lepsze wyniki! Tego Ci życzymy…

Autor artykułu

Szymon Furman

Zespół Marketingu DGCS

Asystent Przedsiębiorcy
tel. 62 734-76-40
e-mail: info@asystentprzedsiebiorcy.pl